fotboll.

nånting som jag tänkt länge på är mitt fotbollsintresse, det var så otroligt stort förut, jag kunde verkligen säga att jag älskade fotboll, jag brukade längta till träningarna och vara där ibland över en timme innan med någon kompis och spela lite.

det är inte så att jag hatar att spela fotboll nu. jag tycker fortfarande om det, ibland. det är inte alls samma sak längre, vad det beror på, den kanke är fler anledningar.

jag känner mig inte lika bra längre, förut kunde jag känna att jag var bra, hur ofta händer det nu för tiden? typ två gånger på ett år, nu blir jag mer besviken på mig själv att jag inte har ork och lust hela tiden. jag vet inte om jag blivit sämre eller om alla runt mig har utvecklats så mycket och jag inte utvecklats nånting på de senaste åren.
när jag spelar fotboll behöver jag också saker, jag behöver få beröm. jag kan ta kritik ibland. men ibland blir jag bara sur och arg. och det är ju egentligen inte den som säger de som gör fel, jag tar det bara så allvarligt ibland och känner mig så dålig. om man säger nåt dåligt vill man ju ha bra saker också, men jag vet. jag kanske får beröm lika mycket, men man hör de dåliga sakerna mycket mera.

jag tror jag saknar lite att spela i ett flicklag, där det inte är så allvarligt men man tar det ändå på allvar. man kan skoja någon träning då och då. kunna få några skrattanfall med en kompis utan att man ska känna sig för oseriös.
nu låter jag väldigt negativ, men jag tycker faktiskt det är kul ibland, och känner en glädje i det jag gör, förra matchen är ett bra exempel, mot skuttunge. det känndes som förut, jag kännde mig ganska nöjd med den matchen, vet inte om jag kanske inte borde känna mig nöjd, för ingen har sagt nåt om den matchen till mig så.
men. vi får se hur jag gör nästa sesong, om jag fortsätter eller icke.


Kommentarer
Postat av: Anonym

börja med mejråå! /eme

2010-08-25 @ 15:55:34
Postat av: anna

jag tycker du var grym! inte minst mot skuttunge :)

2010-08-25 @ 18:18:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0