lite utav två-tusen-nio.

jag tänkte skriva lite om året som gått, 2009.
jag har nog ändrats ganska mycket som människa faktiskt. vet inte om det är på ett bra eller dåligt sätt. kanske åt båda hållen.
Det här året har faktiskt vart ett av de bättre. jag har gjort en hel del kul. träffat nya människor, och vissa människor har jag tappat lite kontakt med.
saker jag ångrar, saker jag verkligen inte ångrar. jag har hittat kärlek. gråtit och skrattat i massor.
i januari spenderade jag faktiskt endel tid i tärnsjö, var med folk därifrån som jag inte umgås så mycket med längre. jag spelade dm-final, som gick som den gick. jag blev ledsen när det inte gick som jag ville. om jag inte minns fel så umgicks jag med andreas dannenberg ganska mycket. och linda också en heldel. pratade mest och sånna saker. var mysigt.
i februari eller mars tror jag det var första gången som jag umgicks med jakob. det var mysigt. var med han flera gånger. och i april den 6:te för att vara exakt pussades vi första gången och vi blev ett par. awesome! och dagen efter åkte jag med mina vänner in till stan för lite mys&chill. käkade cupidosallad vid ån.  firade siste april här med massa fint folk också, och åkte till jakob på kvällen.
i maj hände inte så mycket som jag minns. det var slutet i slutet av östervåla skola. och det mesta var lugnt. sommaren var igång och det mesta var härligt.
juni då gick jag ur nian. fick min fina ipod. drog till toften med massa sköna typer. var på ön och jobbade på midsommar och jobbade endast fyra dagar den sommaren. var med jakob på ön några dagar också.
i juli var jag i borlänge och kollade en match utav dalecarlia, åkte på 24timmars. var på kryssning till helsingfors med familjen plus jakob. jakob fyllde år, och samma dag så skadade jag mitt knä, rättare sagt; ledbandet töjdes ut och det blev ingen fotboll för mig på hela höstsesongen. men vi var ivarjefall in till stan och åkanten den kvällen och käkade med en del av jakobs släkt, och jag var inte så bra på att ta mig fram, hade förbaskat ont.  åkte också upp till gopshus i dalarna med jakobs familj och hans mormor och morfar.
i augusti började skolan igen, ny skola, nytt program, ny klass. kände inte alls för det, hatadee det. trodde verkligen inte jag skulle klara det, men det gjorde jag. och nu trivs jag. kollade också ssverige-finnland med laget.
september var mest en tråkmånad med skola och sådanna saker.  och i oktober firade jag och jakob ett halvår. och samma där, massa skola och tråkigheter. såklart hände det kul saker också ibland. kommer inte ihåg allt bara på frihand. i november drog dm igång igen och det gick inte riktigt lika bra som förra året, inte för oss, och inte för mig. men jag fick spela fotboll ordentligt än på länge iaf. skaffade ny blogg. alltså denhär.
december var nog en av de mest fullspeckade månaderna. jag fyllde 16år. vi fick jullov. vi firade jul och träffade hela släkten, nästan iaf. nyår. som faktiskt vart grymmare än jag trodde. var inte taggad alls men var nog det bästa jag haft, då jag inte haft så många bra nyår. hehe.

och ja, nu är det nytt år. detdär var bara en liiitendel. kanske typ 3%
jag har kommit längre ifrån vissa folk som har vart väldigt betydelsefulla. en av dom är emelie, som har vart min bästa kompis länge. vet inte hur det är nu, men hon är fortfarande en av dom för mig, och det märkte jag på nyår, saknar att prata med henne. men jag har också träffat jakob som jag nämnde, och det är jag galet glad över.
dethär året har gått så förbaskat fort. snart är det säkert sommarlov igen. man hinner inte riktigt förstå vad som händer ibland. men jag har nog även blivit starkare(om jag ska kalla det så, nånting iaf, annorlunda kanske?) som person, jag står för mina åsikter lättare, dom som kännt mig länge vet nog att jag var väldigt blyg förr, ivarjefall när jagvar lite, då sa jag ingenting, men det har jag byggt upp lite nu, vet inte hur många som håller med men jag tycker det iaf, och säkert fler, tror och hoppas jag.

men iaf, nu hoppas jag verkligen att alla ska ha ett bra år. önskar alla lycka.  och det nya året ska bli ännu bättre än detta år. hoppas på att må så bra som möjligt, träffa nytt folk,umgås mer med mina vänner och göra saker.
puss och kram till alla.

måste också säga grattis till alla som läst, om nån läste allt?


Kommentarer
Postat av: ida

JAG KLARADE DET VISSTE :D

2010-01-02 @ 16:39:49
URL: http://madebysegelsbo.blogg.se/
Postat av: tomas

jag läste :)

2010-01-02 @ 17:39:32
Postat av: emslibemsliboo

jag läste allt :) hihi

så du vet så är du fortfarande en av de som står mig närmast! och nyår var kul, du är rolig när du är berusad :) hihihi

2010-01-03 @ 18:42:17
URL: http://stvarnostt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0