sommaren.

när jakob och jag gick hem från bussen här om dagen så var mina grannar (det heter grannar även om dom bor en och en halv km ifrån när man bor så som jag bor.) ute och klippte gräs, och den lilla pojken (6-7år), vinkade till oss, typ hela tiden tills vi inte såg hen längre, så gulligt. sånt gör en så glad i själen.

världen är faktiskt väldigt fin när man tänker efter, tillexempel på kvällarna när himlen är sådär ljlusrosa/ljusblå/vit. och som här om dagen igen när jag och jakob var ute på kvällen, så såg jag fullmånen och utbrast: fyfan vad fin!

när solen är framme, när man går runt i bikini hela dagen, sitter och läser en bra bok och käkar pastasallad till mat. man skulle ju kunna säga att det är sommarn som är så jävla underbar. för vilket av dethär händer på vintern?  det är som att den glada musiken, blir gladare på sommaren. alla glada människor blir gladare på sommaren. ja, allt är bättre på sommaren, förutom julafton kanske, och sådanna ting.

okej, nu blev det ett konstigt inlägg. men ville bara skriva lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0